Funkcja ZŁĄCZ.TEKSTY w Excelu używana jest do łączenia ze sobą więcej niż jednego tekstu w całość. Mogą jest to być także kwoty, które nie są tekstami. Efektem końcowym danej funkcjonalności w każdym czasie jest pozycja tekstowa.
Wyobraź sobie, że w tabeli znajduje się kolumna z imionami, ponadto druga kolumna z nazwiskami. Chciałbyś połączyć imiona i nazwiska w wybranej kolumnie – jest to do zrobienia!
ZŁĄCZ.TEKSTY ( tekst1 ; [tekst2] )
tekst1 – niezbędny – należy podać tekst, który będzie połączony z drugim tekstem. Najczęściej po prostu zaznacza się komórkę z tekstem (mogą to też być liczby, daty)
tekst2 – dodatkowy – należy dodać kolejne teksty, które będą połączone
Zastosowania funkcji ZŁĄCZ.TEKSTY
- Łączenie ze sobą zawartości komórek Excela jak również tekstów.
Nazwa funkcji wyświetla, że łączy ona wyłącznie teksty, lecz tak naprawdę być może łączyć ze sobą także inne kwoty, dla przykładu. wartości liczbowe. Bardzo często w sąsiednim łączeniu wskazuje się komórki, aby ich zawartość poddać łączeniu. - Łączenie tekstów, aby otrzymać unikatowe miejsce do odnajdywania.
Jeżeli potrzebujesz czegoś w tabeli , to nie w każdym czasie masz unikatową wartość, która może służyć jako klucz wyszukiwania – np. znasz nazwisko pozycji. Jednakże dużo osób może mieć takie samo nazwisko. Możesz zatem połączyć nazwisko z imieniem oraz w takiej sytuacji szanse na odnalezienie słusznej osoby rosną. Możesz w ten sposób dokładać dowolnie dużo danych. - Łączenie tekstów/liczb, aby otrzymać ostatecznie stosowną wartość
Niekiedy nasze dane są niekompletne albo niedokładne. Potrzebujemy wtedy połączyć kilka kwoty w pojedynczą, by uzyskać to, czego potrzebujemy.